Technika kašírování: jak vytvořit moderní, odolný a funkční obal?

7. 11. 2024

Kašírování je proces, při kterém dochází ke spojování vrstev různých materiálů. Vznikají tak nejen vizuálně hezké, ale i pevnější a odolnější obaly. Proč je tato technika zajímavá a jak ji využít v obalovém průmyslu? Dozvíte se v článku.

Co je kašírování a jak jej můžete využít?

Pod pojmem kašírování rozumíme proces, při kterém dochází ke spojování dvou a více vrstev různých materiálů (například vlnité lepenky a potištěné natírané lepenky). Využívá se ve výtvarnictví, stavebnictví, ale i v obalovém průmyslu – kde může výrazně zlepšit estetické, ale i funkční vlastnosti obalů.

 

 

Jak to celé funguje?

V principu jde o slepení dvou materiálů. Často se používá vlnitá lepenka (dvou, tří nebo pětivrstvá) a arch natírané lepenky (nejčastěji typ GD2 s gramáží 160-300 g/m²). Natíraná lepenka může být navíc potištěna kvalitním ofsetovým tiskem, díky čemuž je finální obal nejen hezký, ale také pevný a trvanlivý. Tyto obaly jsou ideální například pro vystavení na regálech supermarketů, kde se často používají pro druhotné balení potravinářských výrobků.

 

Obraťte se na nás s kompletací finálního výrobku. Postaráme se o návrh a výrobu kašírovaného obalu a vaše zboží následně bezpečně zabalíme a připravíme na distribuci. 

 

Proč je technika kašírování oblíbená?

Není to jen o estetice. Díky spojení několika vrstev materiálu získáte obal s vysokou nosností a odolností. Krabice vyrobené tímto způsobem jsou pevné, a tak bezpečně chrání i těžší předměty – odolají vyšší zátěži a tlaku. Díky tomu obalářům nabízí širokou škálu možností při designování obalů.

 

 

Potahovaná kartonáž jako exkluzivní balení

Představte si luxusní obal na mobilní telefon, hodinky nebo šperky. I u těchto obalů se setkáte s technologií kašírování, a to ve formě potahované kartonáže. V tomto případě se využívá pevná hladká lepenka, která je potažena potištěným nebo probarveným papírem. Obaly jsou často navíc doplněné dalšími estetickými prvky jako zlatá či stříbrná ražba, UV lak, lamino, embosovaná ražba nebo speciální zavírání na magnet nebo stuhu.

 

Hledáte exkluzivní balení pro váš produkt? Design kašírovaného obalu vám navrhneme na míru. Pro luxusnější vzhled můžeme obal doplnit stříbrnou či zlatou ražbou, UV lakem nebo magnetickým uzávěrem. 

 

Využití kašírování v praxi

Kašírování se neomezuje jen na výrobu krabic a obalů. Používá se také například při výrobě velkoplošných poutačů, stojanů nebo dekorativních prvků.

 

Jak využíváme kašírování v TOMZE?

Naši specializací je kompletní řešení pro konečný produkt – od návrhu a výroby obalů až po finální balení a distribuci. A pro které zakázky se nám už technika kašírování osvědčila?

 

  • Dárkové sady s potravinami

Například při balení exkluzivních dárkových sad s prémiovými čokoládami, vínem či jinými lahůdkami. Obaly s kašírovaným povrchem jsou pevné a výrobku dodají luxusní vzhled, který zákazníci a distributoři ocení. 

 

  • Kosmetické výrobky

Pro kosmetické společnosti je důležité, aby balení odráželo kvalitu produktu. U dražších kosmetických řad můžete proto využít krabičky s potiskem a embosovanými logy. Přidanou hodnotou TOMZY je možnost kompletace finálního produktu nebo co-packaging kosmetických výrobků.

 

  • Elektronika a spotřební zboží

Kašírované obaly jsou ideální i pro menší spotřebiče, jako jsou sluchátka, mobilní telefony či hodinky. V TOMZE se postaráme nejen o kašírovaný obal s ochrannými prvky, ale i bezpečné uložení a kompletaci přímo pro koncové prodejce.

 

  • Druhotné balení pro supermarkety a obchody

Dodáváte své produkty ve větším množství? Nejspíš oceníte možnost druhotného balení. To u nás zahrnuje kašírované obaly s vysokou nosností a možnost doplnit je o branding nebo přizpůsobení pro obchodní prostředí – tak, aby výrobek na regálech zaujal.

 

  • Balení pro e-commerce

Firmám, které své výrobky prodávají a distribuují přes e-shopy, nabízíme pevné kašírované obaly připravené na přepravu. 

 

Spojení funkčnosti a estetiky

Pro kašírované obaly se rozhoduje stále více firem – a není se čemu divit. Jsou vizuálně hezké a zboží dobře chrání. Ať už jde o druhotné obaly na potraviny, prodejní traye, Bag In Boxy, dárková balení nebo luxusní balení pro mobilní telefony a šperky, kašírování je ideální volbou pro dosažení atraktivního a funkčního balení.

 

Už jste se s touto technikou setkali? A jaké jsou vaše zkušenosti? Propojte se s námi na sociálních sítích Facebook a LinkedIn nebo se přihlaste k odběru našeho newsletteru na konci této stránky. 

 

Úvodní obrázek blogového článku byl vygenerován pomocí umělé inteligence.

 

 

Máte nějaký dotaz?

Spojte se s námi – společně najdeme řešení na míru. Třeba i to komplexní! Využijte formulář nebo další kontakty.

Chcete-li vyplnit tento formulář, prosím povolte v prohlížeči JavaScript.
Checkboxes